Den 19e september kan inte annat än ses som ett misslyckande för demokratin i Sverige och den frihet och jämlikhet vi så djupt har värnat om. För första gången sedan 1940 har den svenska befolkningen valt att rösta in ett öppet nazistisktparti i en kommunfullmäktige. I min värld finns det bara ett ord för detta: SKANDAL!
Svenskarnas parti, som dom så "vackert" heter fd.Nationalsocialistisk front, har tagit sitt första mandat någonsin i Grästorps kommun. Partiets politik grundar sig främst i att göra Sverige svenskt igen. Man motsätter sig demokrati så man anser att "det senaste seklets demokratiska experiment bara lett till kaos". Man anser också, här kommer min personliga favorit, att Sverige bara ska vara för genetiskt svenska Svenskar. Om jag inte missminner mig helt så fanns det väl inget som visade på att någon ras hade en genetisk överlägsenhet eller att det för den delen inte finns något som heter ras hos oss människor. Eller har jag fel nu? Det är tragiskt hur långt vi har sjunkit och att vi någonstans på vägen lyckats glömma vad som hände på vår egna bakgård för 70år sedan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar