Jag har aldrig riktigt förstått det här med bloggar, de flesta som jag känner till eller hört om ryktesväggar handlar om kläder, mode och är allmänt inriktade för konsumtion, de känns mer som reklampelare med eget liv än ett forum för tankar, åsikter, berättelser och historier. Själva idéen om att starta en blogg har med tanke på det tidigare nämnda varit avlägsen. Det var inte förrän jag började läsa en blogg som jag faktiskt blev intresserad av och följt sedan dess som jag insåg vad en blogg kunde göra. Möjligheterna som finns att kunna nå ut till människor och förmedla ett budskap eller bara att kunna sprida en tanke är oändliga och så otroligt fascinerande.
Jag är för närvarande studerande men närmar mig med stormsteg min examination. Jag är varken partipolitiskt bunden eller sitter med i någon styrelse. Dock finns det många sådana förfrågningar samt jobberbjudanden som kräver en vis neutralitet, vilket jag självklart kommer respektera, men på min fritid kommer jag fortsätta att uttrycka mig fritt om mina tankar och åsikter. Detta gör dock att jag kommer förbli anonym på min blogg tillsvidare.
Förhoppningsvis är inte detta någon blogg som jag bara kommer skriva i en eller två gånger innan jag tappar suget och läger på locket utan ett startskott för att kunna skapa ett intresse och möjlighet för att ändra det som jag anser gick fel i 2010 års val. Som ni säkert förstår vid det här laget kommer nämligen bloggen handla just om det, politik. Jag kommer göra det som är ett av mina personliga intressen jag kommer analysera diskutera och argumentera för varför vissa saker har blivit som de har blivit samt vad jag tror och tycker kommer hända inom vår närmsta framtid. Mina åsikter kommer med all säkerhet att trampa en del folk på tårna men jag lovar att det jag skriver här är min egna åsikt och det är någonting jag kommer stå för genom hela denna resa. En annan sak jag kan lova är att det inte kommer bli några recept på en mustig svampsoppa. Jag kan förstå att detta kommer vara en besvikelse för några men tyvärr, ni har vänt er till fel blogg.
Med detta sagt så tackar jag för mig och välkomnar er läsare som har hittat hit till ensamheten.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar